Nieuwsbericht | | 18-10-2017 | ±6 minuten leestijd

Heeft u uw eTA aanvraagformulier ingevuld en uw eTA aangevraagd? Dan wordt deze direct in behandeling genomen. Normaal gesproken wordt de aanvraag nog dezelfde dag goedgekeurd en ontvangt u per e-mail een bevestiging van uw toegekende eTA. Incidenteel komt het echter voor dat de IRCC (Immigration, Refugees and Citizenship Canada) aanvullende gegevens vereist voordat het eTA wordt afgegeven. Wat u in dat geval dient te doen leest u op deze pagina.

Aanvullende gegevens voor het Canadese eTA vereist, wat te doen?Wat te doen als aanvullende gegevens eTA Canada vereist zijn

Aanleiding en urgentie

De kans dat de IRCC om extra gegevens vraagt is klein en als dit gebeurt kan het verschillende oorzaken hebben. Meestal voldoet het om enkele aanvullende vragen te beantwoorden of een foto of scan van een document aan te leveren, zoals een paspoort. Wel staat de aanvraagprocedure stil zolang de vereiste gegevens (of documenten) niet zijn aangeleverd. Het is daarom belangrijk dat u deze aanvullende gegevens zo snel mogelijk aanlevert, om te zorgen dat u op tijd over een geldig eTA beschikt.


Stappenplan aanvullende gegevens eTA aanleveren

Stap 1: Uw GCKey aanmaken

Als u een e-mail heeft ontvangen waarin u wordt gevraagd om aanvullende gegevens aan te leveren dient u allereerst een GCKey aan te maken. Dit is nodig om te zien welke gegevens IRCC van u verlangt. Een GCKey aanmaken doet u als volgt:

  1. Ga naar deze pagina
  2. Als u op deze pagina bent klikt u onder de kop ‘Simple Secure Access’ op de blauwe knop ‘Sign up’
  3. Vervolgens klikt u op ‘I accept’
  4. Vervolgens bedenkt u een gebruikersnaam en klikt u op ‘Continue’
  5. Vervolgens bedenkt u een wachtwoord, vult u dat tweemaal in en klikt u op ‘Continue’
  6. Vervolgens kiest u een herstelvraag, geeft u antwoorden op de herstelvragen en klikt u op ‘Continue’
  7. Vervolgens klikt u op ‘I accept’ en daarna op ‘Continue’

Stap 2: Uw IRCC-account aanmaken

U wordt vervolgens direct doorgestuurd naar de pagina waarmee u een IRCC-account kunt aanmaken. U kunt die pagina ook openen via deze pagina . :

  1. Klik onderaan op ‘I accept’
  2. Vul uw voornaam, achternaam en e-mailadres in en kies de gewenste taal (Engels of Frans)
  3. Bedenk op de volgende pagina vier extra herstelvragen en antwoorden en vul ze in
  4. Klik onderaan de pagina op ‘Continue’

Stap 3: Uw IRCC-account koppelen aan uw eTA-aanvraag

Na het afronden van de vorige stap wordt u doorgestuurd naar de ‘My Information’ pagina van uw IRCC-account. Hier kunt u uw IRCC-account koppelen aan uw eTA-aanvraag:

  1. Scroll naar beneden, totdat u ziet ‘What would you like to do today’ en klik op ‘Link application to this account’
  2. Selecteer in het pull-down-menu (de knop rechts) de categorie ‘Electronic Travel Authorization (eTA)’
  3. Vul uw ‘Application Number’ in (begint met een V, deze vindt u in uw e-mail)
  4. Vul bij ‘Family Name’ uw achternaam of achternamen in, zoals u die in de eTA-aanvraag hebt ingevuld
  5. Vul bij ‘Given Name’ uw volledige voornamen in, u die in de eTA-aanvraag hebt ingevuld
  6. Vul uw geboortedatum en uw paspoortgegevens in, u die in de eTA-aanvraag hebt ingevuld en klik op ‘Continue’
  7. Klik op ‘Search for my application’
  8. Klik op ‘Link my application’
  9. Klik op ‘Go to main account page’
  10. Let op: Als er geen bericht voor u gevonden werd, betekent dit dat u de gegevens niet precies zo hebt ingevuld, zoals u ze in het eTA-aanvraagformulier hebt ingevuld

Stap 4: Bekijk welke gegevens u dient aan te leveren

Na het koppelen van uw IRCC-account met uw eTA-aanvraag, wordt u weer teruggestuurd naar de ‘My Information’ pagina. U vindt onderaan deze pagina de lopende eTA-aanvraag. Als u niet automatisch ingelogd bent, moet u hier opnieuw inloggen (met uw GCKey, dus gebruikersnaam en wachtwoord).

  1. Scroll naar beneden totdat u de subkop ‘View my submitted applications or profiles’ ziet
  2. Klik op de blauwe knop ‘Check status and messages’ of ‘Check full application status’
  3. U komt op een pagina met de naam ‘Application/profile details’
  4. Scroll naar beneden totdat u de subkop ‘Application Messages’ of ‘Messages about your application’ ziet
  5. Klik op de link die onder deze subkop te zien is (vaak is dat het pijltje helemaal links in de tabel, in de regel waar helemaal rechts ‘New message’ staat)
  6. Klik op ‘View this message’
  7. Open het PDF-bestand dat automatisch wordt gedownload
  8. Lees de brief om te weten te komen welke gegevens worden verlangd

Stap 5: Aanleveren van de vereiste gegevens of documenten

De vereiste gegevens kunnen alleen worden aangeleverd via uw eigen IRCC-account. Het is niet mogelijk deze per e-mail in te zenden. Aanleveren van de aanvullende gegevens of documenten werkt als volgt.

  1. Lever de ontbrekende gegevens aan als documenten in het formaat .jpg, .doc, .docx of .pdf, van maximaal 4 MB per document
  2. Indien u niet meer bent ingelogd, log dan in via: deze pagina
  3. Scroll naar beneden totdat u de subkop ‘View my submitted applications or profiles’ ziet
  4. Klik op de blauwe knop ‘Check status and messages’ of ‘Check full application status’
  5. Klik op ‘View submitted applications’
  6. Klik op de knop ‘Upload file’ en selecteer de documenten die u wilt aanleveren door op de knop ‘Browse’ te klikken
  7. Nadat de melding ‘Succes uploading file’ is verschenen klikt u op ‘Return to your documents’
  8. Herhaal het uploaden voor elk bestand dat u wilt aanleveren middels de knop ‘Upload file‘
  9. Nadat u alle bestanden heeft aangeleverd klikt u op ‘Next‘
  10. Vul uw naam en het antwoord op de vraag in
  11. Klik op ‘Sign’ en dan op ‘Transmit’

Uw eTA-aanvraag wordt nu opnieuw in behandeling genomen. Indien alle gegevens in orde zijn ontvangt u meestal binnen 72 uur uw eTA reistoestemming per e-mail.

VisumBuitenland.be is een commercieel en professioneel visumbureau en ondersteunt reizigers onder andere bij het verkrijgen van het eTA voor Canada. VisumBuitenland.be treedt op als bemiddelaar en maakt op geen enkele wijze deel uit van een overheid. Een eTA aanvragen kan ook rechtstreeks bij de immigratiedienst (7 CAD per eTA, via onlineservices-servicesenligne.cic.gc.ca). Echter, niet met Nederlandstalige ondersteuning. Als u uw aanvraag indient via VisumBuitenland.be, staat ons supportcenter u 24 uur per dag, 7 dagen per week te woord. Ook controleren wij uw aanvraag voordat we deze namens u indienen bij de immigratiedienst. Indien we hierbij fouten of onvolledigheden vermoeden, nemen we direct persoonlijk contact met u op, om te zorgen dat uw aanvraag alsnog snel en correct kan worden verwerkt. Om gebruik te maken van onze dienstverlening betaalt u ons 7 CAD aan consulaire kosten, die wij namens u betalen aan de immigratiedienst, alsmede € 25,18 aan servicekosten als vergoeding voor onze bemiddeling, inclusief btw. Onze diensten hebben al vele reizigers behoed voor grote problemen tijdens hun reis. Mocht een aanvraag ondanks onze ondersteuning en controle toch worden afgekeurd, dan vergoeden wij het volledige aankoopbedrag (tenzij voor dezelfde reiziger al eerder een aanvraag voor een eTA Canada is afgekeurd). Lees hier meer over onze diensten.