Nieuwsbericht | | 14-12-2022 | ±4 minuten leestijd

Als u een paspoort heeft van een EU-land, het Verenigd Koninkrijk of Zwitserland, kunt u het NZeTA visum voor Nieuw-Zeeland eenvoudig online aanvragen. Om een NZeTA aan te vragen moet u aan een aantal voorwaarden voldoen. Lees hier meer over de vrij strenge vereisten met betrekking tot de aan te leveren pasfoto.

Uw aanvraag van het visum Nieuw-Zeeland compleet maken

Voor het online aanvragen van een visum of reistoestemming is het voor een aantal bestemmingen nodig om naast de gegevens in het aanvraagformulier ook documenten aan te leveren. Voor Nieuw-Zeeland, bijvoorbeeld, moet voor iedere reiziger waarvoor een visum wordt aangevraagd een pasfoto worden aangeleverd. Pas wanneer voor alle reizigers een geschikte foto is aangeleverd, is de aanvraag compleet.

Gemiddelde levertijd

Een van de grootste voordelen van een online visumaanvraag is de korte levertijd. Desondanks is het altijd aan te raden op tijd uw visum aan te vragen. De gemiddelde levertijd voor het NZeTA is 5 dagen voor een standaardaanvraag en 24 uur voor een spoedaanvraag. Het is hierbij belangrijk om rekening te houden met het feit dat de aanvraag voor het NZeTA pas compleet is nadat u uw digitale pasfoto heeft aangeleverd. Pas nadat voor iedere reiziger een geschikte pasfoto is aangeleverd, kan de aanvraag verwerkt worden en begint de gemiddelde levertijd te lopen.

Houd er bovendien altijd rekening mee dat levertijden nooit kunnen worden gegarandeerd. Omdat de beoordeling wordt uitgevoerd door de immigratiedienst van Nieuw-Zeeland en de aanvraag altijd kan worden onderworpen aan eventuele extra controles, kan het altijd voorkomen dat een visum wat later wordt toegekend.

Dien uw visumaanvraag nu in via VisumBuitenland.be

Pasfoto aanleveren

Nadat u betaald heeft voor uw visumaanvraag voor Nieuw-Zeeland, wordt u gevraagd een pasfoto aan te leveren. Het is verplicht om voor alle reizigers waarvoor u een NZeTA aanvraagt een geschikte pasfoto aan te leveren. Dit hoeft geen officiële pasfoto te zijn. Wel moet het een scherpe (portret)foto zijn waarop de reiziger duidelijk te zien is. Zolang de foto aan alle voorwaarden voldoet, kan dit dus ook een selfie zijn.

Heeft u de benodigde foto (of foto’s) niet bij de hand? Dan is het ook mogelijk deze later aan te leveren. Let op: zoals eerder benoemd, kan de visumaanvraag pas verwerkt worden als er voor elke reiziger een geschikte pasfoto is ontvangen. Heeft u al foto’s aangeleverd, maar zijn deze afgekeurd? In dit geval heeft u in de e-mail met betrekking tot de afkeuring instructies ontvangen om alsnog een geschikte foto aan te leveren.

Een geschikte foto kiezen voor uw visumaanvraag

De foto die u aanlevert als pasfoto voor uw visumaanvraag voor Nieuw-Zeeland, moet aan bepaalde voorwaarden voldoen. Zo mag het geen foto van een foto zijn. Ook een bewerkte foto of een foto van de pasfoto op de informatiepagina van uw paspoort wordt niet geaccepteerd.

Belichting, houding en achtergrond

Ongeacht de keuze om zelf een foto te maken voor uw aanvraag of een bestaande pasfoto te gebruiken, moet u ervoor zorgen dat de gekozen foto aan alle vereisten voldoet. Zorg voor een scherpe foto waarop uw gezicht volledig in beeld is. De foto moet niet overbelicht zijn en mag geen reflecties of schaduwen bevatten. De achtergrond moet gelijkmatig en licht van kleur zijn, maar niet wit. Zorg ervoor dat er behalve het gezicht van de reiziger niets anders in beeld is. Er mogen dus geen spullen, andere mensen of (huis)dieren zichtbaar zijn op de foto.

Verder is het belangrijk dat u recht in de camera kijkt, dus met uw gezicht naar voren en uw ogen geopend. Uw mond moet volledig gesloten zijn. Zorg voor een neutrale gezichtsuitdrukking, u mag op de foto niet (glim)lachen of fronsen.

Kleding, bril en hoofdbedekking

Verder is het belangrijk dat u op de foto geen onnodige accessoires draagt. Zonnebrillen zijn bijvoorbeeld niet toegestaan. Heeft u een gewone bril nodig om goed te kunnen zien en een goede foto te kunnen maken? Zorg er dan voor dat uw ogen op de foto goed te zien zijn en dat de brillenglazen niet voor weerspiegelingen zorgen. Ook is het sterk af te raden om een foto te gebruiken waarop de reiziger kleding met prints of felle kleuren draagt. Draag voor de foto bij voorkeur kleding in een egale kleur zonder felle contrasten.

Draagt u een hoofddeksel vanuit religieuze overtuiging? Zolang uw hele gezicht (inclusief uw haarlijn) op de foto te zien is, is dit geen probleem voor het aanleveren van de foto.

Voorkom vertraging: lever direct een goede pasfoto aan

Door goed te letten op de voorwaarden bij het aanleveren van de benodigde foto’s, kunt u onnodige vertraging voorkomen. Een visumaanvraag voor Nieuw-Zeeland kan namelijk pas in behandeling worden genomen nadat voor elke reiziger een goede pasfoto is aangeleverd. Het aanleveren van een foto die niet aan de gestelde voorwaarden voldoet, zorgt er dus voor dat een aanvraag pas later in behandeling kan worden genomen. Ervaart u problemen bij het aanleveren van de pasfoto of heeft u vragen over andere voorwaarden van het NZeTA? Neem dan contact op met VisumBuitenland.be. In de meeste gevallen kan uw aanvraag dan alsnog snel in behandeling worden genomen.

Let op: dit nieuwsartikel over het visum voor Nieuw-Zeeland is meer dan een jaar oud. Mogelijk bevat het daardoor achterhaalde informatie en adviezen, er kunnen dan ook geen rechten meer aan dit artikel worden ontleend. Gaat u binnenkort op reis en wilt u weten welke regels momenteel gelden? Lees dan alle actuele informatie over het visum voor Nieuw-Zeeland.

VisumBuitenland.be is een commercieel en professioneel visumbureau en ondersteunt reizigers onder andere bij het verkrijgen van het visum voor Nieuw-Zeeland. VisumBuitenland.be treedt op als bemiddelaar en maakt op geen enkele wijze deel uit van een overheid. Een visum aanvragen kan ook rechtstreeks bij de immigratiedienst (58 NZD per visum, via nzeta.immigration.govt.nz). Echter, niet met Nederlandstalige ondersteuning. Als u uw aanvraag indient via VisumBuitenland.be, staat ons supportcenter u 24 uur per dag, 7 dagen per week te woord. Daarnaast controleren wij uw aanvraag en alle door u aangeleverde documenten handmatig voordat we deze namens u indienen bij de immigratiedienst. Indien we hierbij fouten of onvolledigheden vermoeden, nemen we direct persoonlijk contact met u op, om te zorgen dat uw aanvraag alsnog snel en correct kan worden verwerkt. Om gebruik te maken van onze dienstverlening betaalt u ons 58 NZD aan consulaire kosten, die wij namens u betalen aan de immigratiedienst, alsmede € 33,16 aan servicekosten als vergoeding voor onze bemiddeling, inclusief btw. Onze diensten hebben al vele reizigers behoed voor grote problemen tijdens hun reis. Mocht een aanvraag ondanks onze ondersteuning en controle toch worden afgekeurd, dan vergoeden wij het volledige aankoopbedrag (tenzij voor dezelfde reiziger al eerder een aanvraag voor een visum Nieuw-Zeeland is afgekeurd). Lees hier meer over onze diensten.